יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

חושבים לרכוש מחשב נייד ?

חושבים לרכוש מחשב נייד ? 

אחד הכלים השימושיים והנפוצים ביותר כיום הוא מחשב נייד. הוא עולה כמו נייח, שוקל כמו תיק ותופס פחות מקום מקלסר גב 5. כפי שכולנו אנשים שונים, כך גם הצרכים שלנו מהמחשבים משתנה בהתאם לתחביבים ולתחום הלימודים. קיבצנו עבורכם מחשבים ניידים בשלוש קבוצות לפי רמת הביצועים שלהם. כל המחשבים כאן הם בגדר המלצה בלבד, כשהמפרטים מהווים קו מנחה שיתן לכם מושג מה כדאי. אין לראות בכך המלצה לדגם או יצרן ספציפי.

דברים שכדאי שתדעו
המחיר לא תמיד משקף ביצועים - לפעמים פשוט לא מעדכנים את המחירים לדגמים ישנים, ומחכים עד שייגמר המלאי.

חוץ מאת הכונן הקשיח ולפעמים את הזיכרון, מחשבים ניידים אי אפשר ממש לשדרג. לכן חשבו קדימה על השנתיים הקרובות ובחרו דגם קצת יותר מתקדם ממה שחשבתם, וכך הוא ימשיך לסחוב גם כשהוא לא חדש לגמרי.

המעבדים של אינטל ממוספרים לפי הרמה שלהם. i7 יותר חזק מ-i5 ו-i3. הדורות של המעבדים ממוספרים גם הם בצורה פשוטה: מעבד i3-3217 הוא מעבד מהדור השלישי ולכן אמור להציג ביצועים חזקים יותר, וצריכת חשמל נמוכה יותר מאשר מעבד i3-2375 שכן הוא מהדור השני. כן, יש חריגים אבל לפי זה תוכלו לשפוט כמה עדכני המחשב והאם המחיר שלו הגיוני לעומת שאר הדגמים. אגב, מעבדי ההאסוול החדשים כבר מביאים אותנו לדור הרביעי.

כרטיסי מסך שמובנים על לוח האם או בתוך המעבד אינם מספיקים כדי להפעיל משחקים כראוי או בכלל, ובנוסף הם חולקים את זיכרון המערכת ואת ביצועי המעבד, מה שמוביל לביצועים נמוכים. עם זאת, גם הפשוט ביותר מביניהם עדיין יאפשר הצגת סרטים ב-Full HD בצורה חלקה. כך תזהו: כרטיסי המסך המובנים הם לרוב של אינטל ולסדרה קוראים Intel HD. כרטיסי מסך נפרדים מכילים זיכרון משלהם כשהם מאפשרים למעבד להתמקד בפעולות שלו, ומעבדים בנפרד את כל הקשור לגרפיקה. זה מה שמאפשר ביצועים מהירים בהרבה אך גם מעלה את המחיר ואת צריכת החשמל.

מסך בגודל 15 אינץ' הוא הנפוץ והזול מבין שאר הגדלים. ככל שהמסך יהיה גדול או קטן יותר מ-15 כך מחירו יעלה בהתאם.

הסוללה מתחילה למות ברגע שהפעלתם אותה לראשונה. יש לה מחזור חיים מוגבל של כ-500 מחזורי טעינה ופריקה מלאים. אם המחשב נמצא בבית כל היום והמחשב שלכם מאפשר זאת, נתקו את הסוללה ועבדו ישירות מהחשמל כמו מחשב נייח.

כן, כל המחשבים האלה עולים פחות בחו"ל. זו עובדה שידועה לכולם. אך ייבוא אישי של מכשיר יקר ושביר זה לא משהו שכולם אוהבים לעשות. ברשתות הזולות יותר תוכלו למצוא את המחשבים בהנחה קטנה אך זכרו כי בתחום הזה יש רווח מאוד קטן, כך שרוב הרשתות יציעו מוצרים משלימים במתנה או בהנחה במקום להפחית את מחיר המחשב.

אני רק וורד ופייסבוק
אלו מחשבים פשוטים עם ביצועים מספיק טובים כדי לא לתסכל אתכם בזמן שימוש בתוכנות אופיס ובאינטרנט, אך הם לא יכולים
להריץ משחקים או תוכנות כבדות, ולדוגמה תוכנת הסטטיסטיקה SPSS תבצע חישובים לאט למדי. חשוב לזכור שבגדלים 12,13 ו-14 אינץ', פחות נפוץ למצוא שקע VGA המשמש בין השאר להתחברות אל המקרנים הקיימים במקום לימודיכם כך שתאלצו למצוא פתרון אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה